August. Let’s not talke about RPGaDay. Let us rather embark on a journey into K-Space and through a selection of the endless possibilities for campaigns.
Poseidon Hospital
…or Blue Planet Medical, the original working title.
What it says on the tin. A medical campaign. On Poseidon. Using Blue Planet.
Obviously (if you read this blog) this riffs on a lot of old ideas (long held beliefs even?) of mine. Shifting the main sources of suspense, of adventure – including the main (tactical) decision making space – into the medical/ healthcare sphere. Diagnoses instead of riddles, interventions instead of combat, diseases instead of monsters. (Medication porn instead of gun porn.)
All of that should mesh excedingly well with Blue Planet’s theme of exploration of a (detailed) alien environment and ecosystem and the rich setting material provided for this, and which time and again already broaches medically relevant topics (from the side effects of cryosleep to infections with alien pseudofungus), with the equipment list’s biotech focus and the rejuvenation raw material gold rush as the main driver of so many of the setting’s conflicts only serving to reinforce this further.
One of the big decision in the beginning would be to choose between a campaign centered on a well-equipped base such as a central hospital of one of the major colonial powers on the one, and a resource-constrained campaign starting in some sort of bush or backalley clinic, the medical tent of an expedition or something similar.
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Medizinkampagne? Count me in! Das klingt spannend! Zu deiner Frage / Überlegung: lieber Buschklinik, da ist noch alles Roh und die organischen Strukturen eines Krankenhauses sind nicht so fix etabliert, was Spielfiguren zu gute kommen wird.
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Mehr Medizin treibt mich länger um, siehe hier: https://d6ideas.com/tag/medical-systems/
Und jetzt komme ich gerade ins grübeln, ob nicht sogar Blue Planet v1 eine interessante Möglichkeit sein könnte. Das hatte nämlich ein ganz detailliertes und geschachteltes Schadenssystem mit konkreten Aussagen dazu, was wie wo (und warum) in Mitleidenschaft gezogen wurde. Pneumothorax nach Rippenbruch nach stumpfen Trauma. Aber das nur nebenbei.
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Während ich mir eine fortlaufende Kampagne mit nur diesem Schwerpunkt schwer vorstellen kann, empfehle ich genau das Gegenteil dessen, was Grannus reizt: Ich denke, dass eben die umgängliche Ausstattung eines Zentralkrankenhauses genau den gewünschten Fokus ermöglicht, während die Buschklinik zu sehr in Ressourcenbeschaffung und -management abdriften könnte.
Und die “Volkswaise” hat mir schon am frühen Morgen ein Lächeln ins Gesicht gezaubert, danke dafür.